gambiastage2012.reismee.nl

Kennismaking met Gambia (31 januari 2012)

Na een deugddoende nacht breekt onze eerste echte dag in Gambia aan. Na een stevige maaltijd met tapalata (plaatselijk stokbrood) en wat marmelade gingen we naar Africell om er een Afrikaans nummer te verkrijgen. Na een uurtje stappen onder de stralende zon besloten we om iets fris te drinken. Vervolgens gingen we met de taxi naar Manjai Kunda waar the Swallow, het plaatselijk schooltje, gelegen is. Na een leuke eerste ervaring in het schooltje, waar ons een warm welkom te wachten stond, besloten we om naar Bibi-beach te vertrekken. We maakten al snel kennis met de plaatselijk bevolking, een volk waar het motto luidt: 'The more you laugh, the browner you get'. Een van onze nieuwe vrienden had dan ook de toepasselijke naam 'Brown'. Na schitterende ervaringen keerden we terug naar ons verblijf, waar het eten op ons stond te wachten. We kregen een Gambiaanse schotel van rijst, plaatselijke vis en groentjes op ons bord. Heerlijk!! Om de dag helemaal mooi af te sluiten gingen we nog even op het dakterras om onze eerste ervaringen te delen bij een streepje muziek.

Groetjes van ons allen vanuit the Smilling coast of Africa ( The Gambia)

Jolien

Wow! Super zeg! Thah, gelijkt goed op onze eerste ervaringen!
Hoe gaat het met Noah?? Hoe is het met zijn huid??? Ben super benieuwd!
Blij dat alles goed verloopt!

The smiling coast zal een superervaring zijn voor jullie! :-)
Ik volg zoveel ik kan :-)

Vele groetjes daar

mama Marlies

hallo iedereen!

geniet er maar van en doe jullie best om jullie kleine bijdrage te leveren in de verdere ontwikkeling van The Swallow. Jullie ervaringen zullen ons hier zeker ook verrijken! groetjes!

Evelien

Hallo !

Leuk om te lezen dat jullie goed gestart zijn in Gambia. Ik kan al niet wachten om ook te vertrekken !
Tot over 23 dagen !
Evelien (van Brussel)